Decyzja o założeniu własnej firmy cateringowej może być jedną z najlepszych decyzji w życiu, pod warunkiem, że podejdziesz do tego pomysłu z głową i kreatywnością. O czym należy pamiętać, rozkręcając biznes w obszarze cateringu?
Zbadaj rynek i rozszerz pole działań
Zanim przejdziesz do rejestracji firmy i realizacji swojego pomysłu na cateringowy biznes, zbadaj rynek, po którym zamierzasz się poruszać. Nie ograniczaj się tylko i wyłącznie do klientów indywidualnych i obsługi wesel, pomyśl również o klientach biznesowych. Bankiety, gale, przerwy kawowe, szkolenia, konferencje, przyjęcia rodzinne, to uroczystości, do których prawidłowego przebiegu niezbędna jest usługa cateringowa! Zadbaj również o przejrzystość i oryginalność Twojej strony internetowej tak, by każdy klient mógł szybko odnaleźć interesujące go treści i przeczytać o oferowanych usługach oraz ich specyfikacji i skonfrontować je ze swoimi potrzebami.
Bądź oryginalny i wyróżnij swoją firmę!
Planując działania, wykaż się kreatywnością. Odejdź od standardowych metod i zaprezentuj swoim klientom nowe rozwiązania. Zadbaj o to, by oferta Twojej firmy była szeroka, zróżnicowana i dostosowana nawet do najbardziej wymagających osób. Wprowadź jakiś wyjątkowy posiłek, rabat albo akcent, który wyróżni Twoją firmę na tle innych przedsiębiorstw i zaskocz swoich klientów pomysłowością. Wtedy na pewno chętnie i regularnie będą wracać do Twoich usług!
Estetyka opakowań – podstawa sukcesu w branży cateringowej!
Tak naprawdę pierwszą rzeczą, z którą ma kontakt nasz klient, jest opakowanie zamówionego produktu. Współczesne firmy cateringowe bardzo dbają o marketing oraz wizerunek na rynku. Aby utrzymać zainteresowanie Klientów na wysokim poziomie, należy zadbać o jakość, estetykę oraz oryginalność nie tylko serwowanego produktu, ale i przede wszystkim jego opakowania. Po to właśnie powstały opakowania spersonalizowane (z włoskiego: scatole personalizzate). Spersonalizowane pudełko pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych firm oraz wywołać w Kliencie różne pozytywne emocje, w zależności od tego jaki nadruk na opakowaniu wybierzesz oraz jakich kolorów użyjesz.
Liczy się jakość dostawy oraz dobry kontakt z klientem
Dobra firma cateringowa to nie tylko taka firma, która serwuje dobre produkty spożywcze. To także firma, którą cechuje bezawaryjna współpraca, dobry kontakt z klientem oraz punktualna dostawa. Pamiętaj o tych wszystkich czynnikach, budując wymarzony biznes od podstaw, a na pewno przyniesie Ci on pasmo sukcesów!