Informacje i porady o dietach

Dieta na bezsenność – jak ją pokonać?

Dieta na bezsenność – jak ją pokonać?

Bezsenność to problem dotykający wielu ludzi na świecie. Czynników, które wpływają na pojawienie się bezsenności jest wiele. Możemy do nich zaliczyć:

  • – niewłaściwa dieta,
  • – stres, pośpiech, zbyt szybki tempo życia,
  • – brak aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, a tym samym brak dotlenienia umysłu,
  • – wiek.

Trudno jest wyeliminować wszystkie czynniki z codzienności człowieka. Jednakże możliwe jest podjęcie działań ograniczających skalę tego zjawiska.

Tabletki na bezsenność

Rozwiązaniem są tabletki. To jednak nie jest rozwiązanie najlepsze. Większość leków zawiera w sobie substancje aktywne. To powoduje, że mogą one uzależniać. Tutaj można postawić na tabletki ziołowe, ale to także nie jest rozwiązanie na stałe. Tym samym tabletki nie są dobrą opcją zwalczania bezsenności.

Dieta na bezsenność

Na pewno sposób odżywiania ma tutaj ogromne znaczenie. Chodzi o składniki posiłków i o pory ich przyjmowania. Co zatem warto jeść, żeby móc ograniczyć lub zwalczyć bezsenność? Wskazać należy na cztery grupy produktów. Są to:

  • – herbaty ziołowe
  • – orzechy i nasiona
  • – miód
  • owoce kiwi

W bardzo wielu herbatach ziołowych są obecne substancje o działaniu uspokajającym. Najbardziej korzystne będzie picie herbatek z wyciągiem z kozłka lekarskiego. Jednakże w tym przypadku należy szczególnie uważać jeśli przyjmujemy inne leki. Poza tym produktem można sięgnąć po inne herbatki ziołowe. Orzechy, nasiona jak również banany i gorzka czekolada to źródło magnezu. Ten minerał odpowiada w organizmie również za funkcje snu. Miód to składnik, który ma bardzo wiele dobroczynnego działania. Między innymi zawiera zwiększoną ilość glukozy, a to wpływa pozytywnie na układ nerwowy, a tym samym pozwala łatwiej zasnąć. Podobnie wspomniane owoce kiwi. Również one zawierają zwiększoną ilość magnezu, a tym samym ułatwiają w zasypianiu.

Nie tylko dieta

Dieta jest bardzo ważna w walce z bezsennością, lecz sama nie będzie ona wystarczająca. Na ile jest to możliwe, należy zadbać o eliminowanie ze swojej codzienności wszelkich szkodliwych czynników. Poza tym również istotna będzie jakość posłania. W tym względzie pomocne może okazać się zastosowanie specjalnych poduszek ortopedycznych. Mowa o poduszkach stricte przeznaczonych do spania. Zapewniają one właściwe podparcie kręgosłupa, poszczególnych kręgów. Można także mówić o rozluźnieniu mięśni. Właściwe podparcie pleców, wygodna pozycja ułożenia do snu ma tutaj kluczowe znaczenie.

Bezsenność to nie tylko zjawisko, lecz jest to pewna choroba czasów współczesnych. Walka z bezsennością nie jest łatwa z uwagi na to, że czynników wpływających na ten aspekt jest bardzo wiele. Walka z bezsennością nie jest prosta, ale jest konieczna. Wraz z wiekiem człowiek potrzebuje nieco mniejszą ilość snu. Niemniej jednak bezsenność dotyka osoby w każdym wieku. Bezsenność wpływa na odporność człowieka, na zachorowalność na różne choroby. Tym samym owego zjawiska nie można bagatelizować i należy podjąć pewne kroki, aby pozbyć się bezsenności, aby ją ograniczyć.

By: NaDiecie