
Pozycjonowanie to trudna sztuka, a żeby o tym się przekonać, wcale nie trzeba wiele. Wystarczy porównać działalnośc kilku znanych firm pozycjonerskich. Wtedy okaże się, że działają one w zasadzie w myśl identycznych schematów, które często nie znajdują żadnego potwierdzenia w rzeczywistości. Co więc można zrobić, żeby to wszystko jakoś uporządkować?
Spis treści:
Wybór frazy do pozycjonowania
Przede wszystkim, “skuteczne pozycjonowanie Kraków” wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż samo tylko “pozycjonowanie Kraków”. Różnica jednego słowa może bez trudu spowodować kilkukrotny wzrost kosztów i poziomu trudności pozycjonowania, co jest istotne zwłaszcza dla osób, które własne witryny pozycjonują w wolnym czasie. Wprowadzenie coraz bardziej szczegółowych fraz do pozycjonowania niesie ze sobą przynajmniej dwie poważne konsekwencje. Po pierwsze, strona traci na tym sporo ruchu. Dlaczego?
Konsekwencja i strategia w SEO
Dlatego, że odwiedzają ją osoby zadające bardziej szczegółowe pytania. Jednak, i to druga konsekwencja, frazę “skuteczne pozycjonowanie Kraków” wpiszą w wyszukiwarkę tylko te osoby, które są zainteresowane współpracą z firmami krakowskimi, a więc ruch, choć mniejszy, będzie prawdopodobnie poprawiał wyniki firmy poprzez dopasowanie do grupy docelowej odbiorców. Jednym słowem, zbyt często targetem pozycjonowania stają się bezmyślne przecież roboty wyszukiwarek, a dopiero za nimi żywy użytkownik internetu. Kto więc chce, niech nadal zaprasza boty Google, ja za to zdecydowanie stawiam na pozycjonowanie dla ludzi.