Informacje i porady o dietach

Jeśli mamy zamiar podjąć jakiś trening siłowy, to bardzo często zastanawiamy się nad tym jak powinien on wyglądać i czy będzie skuteczności. Właśnie tej skuteczności szukamy często jednak wybierając często niewłaściwe metody treningowe lub też szybko zniechęcając się trudnym treningiem. 

W ostatnim czasie bardzo dużą furorę robi tak zwany trening crossfit. Cóż to takiego? To trening, w którym ćwiczymy bardzo intensywnie bez przerwy aż wykonamy z góry określoną ilość ćwiczeń. Jest to trening bardzo intensywny i bardzo wyczerpujący. Można w tym miejscu zapytać się czy zatem nadaje się on także dla osób początkujących? Jak najbardziej tak. Jeśli jednak jesteśmy osobą początkującą to nasz plan treningowy powinien wyglądać nieco inaczej.

Dla początkujących

Przede wszystkim taki trening w przypadku osób początkujących powinien mieć nieco mniejszą częstotliwość. Należy ćwiczyć dwa lub trzy razy w tygodniu. W jednej serii zwanej również obwodem powinno się znaleźć 6 do 8 ćwiczeń, które należy wykonywać przez około 30sekund każde lub też przez 20 powtórzeń. Po wykonaniu całej serii ćwiczeń jest czas na odpoczynek, który powinien być dostosowany do każdego ćwiczącego. Chodzi bowiem o to, aby ustabilizować swoje tętno. Bardzo ważne dla każdego ćwiczącego jest także to, aby wszelkie ćwiczenia, czyli trening crossfit wykonywać tylko i wyłącznie na siłowni pod okiem profesjonalnego trenera. Trening crossfit a siłownia to pojęcia ze sobą nierozerwalne. Jeśli uznamy, że możemy się nazwać osobami średnio zaawansowanymi w treningu crossfit to zasadniczo możemy zmienić nasz plan treningowy, ale bardzo ważne jest to, aby takiej zmiany dokonać z udziałem osoby doświadczonej i fachowej. Tylko dzięki temu tenże trening będzie efektywny i zarazem także będzie on bezpieczny. Nie ulega wątpliwości, że trening crossfit jest obecnie najlepszą z możliwych form aktywności fizycznej na siłowni. Jest jak najbardziej skuteczny, a jeśli dodatkowo ćwiczymy w pewnej grupie i wzajemnie się mobilizujemy, to tym bardziej możemy liczyć na wymierne efekty treningu.

By: Bartek M.