Informacje i porady o dietach

Estetyka opakowań – podstawa sukcesu w cateringu

Estetyka opakowań - podstawa sukcesu w cateringu

Mówi się, że w sprzedaży czegokolwiek najważniejszy jest produkt. Dobry marketingowiec zdaje sobie jednak sprawę, że bez odpowiedniego opakowania ani rusz! Dlaczego jest to takie ważne, nawet w takiej branży jak catering?

Marketingowe funkcje opakowania

Opakowanie jest istotne, ponieważ to one stanowi pierwszy kontakt na linii kleint-produkt. Często to właśnie ono decyduje o tym, czy konsument weźmie produkt ze sklepowej półki, czy zostawi go na miejscu. Wszystko przez to, że z natury jesteśmy wzrokowcami i po prostu lubimy rzeczy ładne. Mówiąc prościej, jak coś wpadnie w oko, rodzi się chęć posiadania tego.

Idealne opakowanie powinno się wobec tego wyróżniać na tle innych i przyciągać uwagę. Jest to kluczem do osiągnięcia sukcesu w każdej branży, nawet tej cateringowej, a może szczególnie w branży cateringowej! Estetyka podania posiłku jest bowiem bardzo ważna i to ona potrafi podkręcić apetyt. Dużo przyjemniej je się pyszne danie z ładnego pudełka niż szarego, rozklejającego się kartonu.

Niestandardowe pudełka do zadań specjalnych

I tutaj właśnie pojawiają się niestandardowe pudełka (j. cz. krabice na miru), które wychodzą naprzeciw potrzebom klientów. Oprócz tego, że zachowują one swoje podstawowe funkcje, czyli chronią zawartość oraz ułatwiają transport produktów, są ładne i ciekawe. Pomysłów na kreatywne opakowanie cateringowe jest wiele, a my podsuniemy kilka z nich.

Co powiesz na niestandardowe pudełka, które zamiast klasycznego sześcianu, przybierze kształt koła? Do tego będzie miało nadrukowane grafiki owoców oraz warzyw, aby podkreślić zdrowotność posiłku. To bardzo proste rozwiązanie, ale robi dobre wrażenie i zapada w pamięci konsumenta, jako coś innego.

Kolejny pomysł to dodanie do opakowania łyżeczki, noża lub widelca, w zależności od rodzaju posiłku albo wstawienie przegródek do środka. Oddzielenie od siebie warzyw, mięsa oraz ryżu podkreśli prezentację dania, a przy okazji znów będzie miłym, praktycznym dodatkiem, który zrobi dobre wrażenie.

Żeby zaprojektować pudełko, które będzie estetyczne, ciekawe, a do tego funkcjonalne, potrzebna jest odrobina wyobraźni albo dobry marketingowiec. Warto poświęcić mu nieco swojego czasu, aby kompleksowo zadbać o klienta, który później, być może poleci Twoją firmę innym.

By: NaDiecie